Voorkom de thuiswerksleur

Voor veel werknemers was het misschien een raar begrip, maar ondertussen moeten veel werkende er aan geloven: Thuiswerken. Gezien de huidige situatie staan we samen het sterkst als we zoveel mogelijk thuiswerken waar het kan. Een extreem rustige ochtendspits in zowel het openbaar vervoer als op de Nederlandse wegen laat zien dat we dit ook netjes doen. Maar thuiswerken in de praktijk bewijst zich soms nog als een lastige taak. We raken in een sleur en zitten de hele dag in ons pyjama, zijn snel afgeleid door de kids of huisdieren, krijgen ontzettende rugpijn door een slechte werkplek, noem het maar op.  Met deze 6 tips maak je het jezelf al een stuk gemakkelijker.

 

 

  1. Creëer een routine. Dump die pyjama! Kleed je elke ochtend aan zoals je dat ook zou doen wanneer je naar kantoor zou gaan. Dit zorgt voor een juiste mindset. Blijf je tot 15:00 in je pyjama hangen? De kans bestaat dat je hier door ook minder productief bent omdat je nog in een çhill mindset blijft hangen.

 

  1. Zorg voor regelmatige korte pauzes. Waarschijnlijk is jouw thuiswerkplek niet helemaal ergonomisch. Door regelmatig een korte pauze te nemen waarin je bijvoorbeeld een stukje gaat lopen of een aantal oefeningen doet, doet jouw nek of rug aan het einde van de dag niet meer zo veel zeer. Ook zorgen deze kleine beweegpauzes er voor dat je je gedurende de dag beter kan focussen, twee vliegen in een klap dus!

 

  1. Maak afspraken thuis. Nu bijna iedereen van het huishouden hoogstwaarschijnlijk thuis zit, zorgt dit voor veel rumoer wanneer je moet werken. Veel medewerkers hebben ongetwijfeld elkaars gezin al een aantal keer zien langslopen tijdens een videocall. In het sommige gevallen doen de kinderen ook nog even mee als het kan. Probeer waar het kan de zorg voor huisdieren of kinderen af te wisselen met een partner of plan deze in samen met je pauzes.

 

  1. Maak een to-do list. Veel mensen hanteren al een to-do list, echter omdat thuiswerken zorgt voor nog meer chaos, komt deze nu nog meer van pas om al je taken af te krijgen zonder dat je iets vergeet. Daarnaast zorgt het voltooien van een to-do list voor een enorme endorfine-kick, hier wordt je dus vrolijk van!

 

  1. Blijf kletsen met je collega’s. Ook al is het niet werk gerelateerd. Veel thuiswerken zorgt voor een afstand tussen jou en jouw collega’s. Door te blijven praten met je collega’s voel je je niet helemaal alleen in deze situatie, zij maken nota bene het zelfde mee. Houd de gezelligheid op de digitale werkvloer er in door bijvoorbeeld online borrels, bingo’s of sportsessies te organiseren.

 

  1. Blijf digitaal georganiseerd. Omdat vrijwel iedereen binnen de organisatie thuis zit is het lastig om elkaar even snel een vraag te stellen. Veel informatie is daarom niet direct beschikbaar. Van contactinformatie tot aan het declareren van uren. Hier zijn veel handige tools voor. AppTime biedt hiervoor een handige uitkomst. Meer informatie over AppTime vind je op onze website. Wil je gelijk 30 dagen een gratis demo uitproberen? Klik dan hier:

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten