Hoe werk ik thuis? – Brandon Abrahams

We moeten er (bijna) allemaal aan geloven: Thuiswerken. Dat is natuurlijk een hele verandering en elke medewerker gaat hier anders mee om. In ons wekelijkse blog ‘Hoe werk ik thuis’ bespreken wij hoe medewerkers vanuit verschillende branches hun thuiswerk situatie inrichten en wat ze hier van vinden. Werk jij ook vanuit huis en wil je jouw bijzondere, grappige of leuke verhaal met ons delen? Laat het ons weten via een van onze social media kanalen en wie weet staat jouw verhaal hier binnenkort ook!

Hallo, ik ben Brandon Abrahams. Ik werk als Innovatiespecialist bij Menzis in het team IV Strategy. Op dit moment ben ik ruim 6,5 jaar bij Menzis in dienst. Wat ik leuk en belangrijk vind zijn mijn collega’s en de werkzaamheden. Ook vind ik dat het Menzis een gezonde leefstijl vertegenwoordigt en uitstraalt, maar deze ook intern vertaalt naar de medewerkers. Dus “Practice what you preach” laat maar zeggen.

  1. Wat dacht jij toen je hoorde dat we opeens massaal moesten thuiswerken? Of beter, wat was je allereerste reactie?
    In mijn werkzaamheden en de middelen van Menzis wist ik dat ik prima in staat ben om deze thuis uit te kunnen voeren. Dus ik maakte mij daar niet echt druk om.

2. Heb je wel eens eerder structureel thuisgewerkt?
Ik werkte al met regelmaat thuis (Eén keer in de een of twee weken).

 

3. Hoe ziet jouw thuiswerkplek er uit? Kan je hier iets over vertellen? Heb je deze speciaal in moeten richten? Heb je dit plekje in het huis moeten claimen? Of had je al een uitgedost kantoor op zolder?
Ik wissel af en toe van werkplek. Meestal zit ik beneden aan de eettafel. Dit met een laptopstand, toetsenbord en muis. Soms verhuis ik boven naar de kantoor/computerkamer. Als het alleen een luistersessie is zoals bijvoorbeeld een Webinar, ga ik ook wel eens in de tuin zitten. Menzis helpt ook om de thuis werkplek van medewerkers zo aangenaam mogelijk te maken. Denk aan een klein budget voor zaken als een toetsenbord/muis, scherm, laptopstand of bijvoorbeeld een ventilator. Ook zijn er mogelijkheden voor een bureau en bureaustoel.

4. Hoe zit het met jouw gezinssituatie? Heb je kinderen/huisdieren/een partner waarmee je jouw thuiswerkplek moet delen? Zo ja, hebben jullie speciale afspraken gemaakt omtrent thuiswerken?
Geen huisdieren, kinderen of partner. Dus alle tijd en ruimte om mijn werk zelf in te delen.

5. Hoe ervaar je het thuiswerken tot nu toe?
Het thuis werken bevalt mij prima. Nadeel is de drukke agenda. Je ziet dat voor nu veel meer zaken een afspraak/vergadering wordt ingepland. Dingen waarvoor je normaal gewoon even op kantoor zou langslopen. Omdat de werkplek nu meer een constante focus plek is geworden, adviseren ze vanuit Menzis ook gewoon af en toe even te ‘ontkoppelen’ en dus even weg te stappen van de laptop. Verder mis ik de informele kant van het kantoor. Bijvoorbeeld een kopje koffie met collega’s in Momenzo (interne koffiebar van Menzis).

6. Heb je iets grappigs/raars/opmerkelijks meegemaakt tijdens het thuiswerken wat je wil delen?
Wat ik leuk vind om te zien is dat mensen toch leuke manieren blijven vinden om leuke dingen te ondernemen. Denk aan een digitale cabaretshow tot een digitale pub quiz.

7. Hoe houd je contact met je collega’s? En mis je het zien van je collega’s?
Dit is op dit moment toch nog een beetje behelpen met een telefoontje of een Teams/Skype call. Voor sommige innovatie projecten werken we met een groep in het innovatielab met o.a. een interactief scherm. Dat werkt soms toch even iets fijner dan een Teams vergadering. Zoals eerder aangegeven mis ik ook het gezamenlijke kopje koffie in de koffiebar of even met collega’s in de stad te lunchen.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten